En livsnjutares vardag

Tänkte dela med mig till mina kära läsare, en liten berättelse om mina morgonrutiner.

Morgonen börjar med att jag vaknar av mig själv, ligger alltid kvar ett par minuter och känner den lätta smekningen av det egyptiska bomullet i mina Berkley-lakan. Låter mig själv långsamt flyta upp ur min sömn.
Går naken genom koridoren tar genvägen genom min walkin där jag rycker åt mig morgonenrocken, sen beger jag mig direkt till badrummet.
Där tappar jag upp ett bad, håller i lavendeloljan och går vidare till köket.

I väntan på att badet ska bli klart så halverar jag 6 appelsiner och kör i juicepressen, maler kaffet och brygger en kopp i min Moccamaster. Går och hämtar brödet jag får levererat från mitt lokala bageri varje morgon.
Brer min smörgås med creeme cheese, avocado och ett stänk granatäpple balsamico inhandlat på en av mina resor i underbara Italien. Sätter mig i min soffa och njuter av det perfekt bryggda kaffet och äter min bagel.

Nu är badet klart, sätter på Chopin Nocturne Op 9 och glider ner i det heta vattnet.
Ligger där gott och väl i 15-20 minuter och bara njuter. Känner hur hela kroppen fylls av välbehag.

Nu är jag helt avkopplad och som i en underbar trans glider jag upp ur badet, och utan att knappt märka det själv är jag iordninggjord och stående i min hiss.

Jag tror att om fler männniksor tog sig tid att njuta av sin vardags, som jag, så vore världen en smula mer avkopplad och bättre.

// Richard






Kommentarer
Postat av: beundrare

Du inspirerar verkligen! Tack snyggrichard

2011-11-25 @ 13:45:30
Postat av: Richard

Tackar tackar

2011-11-25 @ 13:47:25
Postat av: Ögonsten

Det låter som att man vill vara med om din morgon.

2011-11-28 @ 10:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0