God morgon

Solen skiner på min lilla ö idag igen. Börjar närma sig en lagom dagsvärme.

Har nyligen ätit en alldeles lysande frukost ute på terassen. Den färskpressade juicen är helt perfekt här på hotellet. Går ens att jämföra med den man gör här hemma. Funderar på att låta min assistent hitta en annan leverantör av apelsiner hem till mig.
Efter att ha smakat denna juice så kan jag inte gå tillbaka. Det går helt enkelt inte.

Måste också sätta ett plus i kanten för servicen här på hotellet. Förvisso är det sådant jag ser som en självklarhet. Att handukar byts ut minst 1 gång per dag, att mina lakan är ordentligt manglade, att man får serering direkt vid poolkanten. Och snabbt. Tyvärr har inte alla hotell samma inställning som mig. Men här är det fullservice.
Inga konstigheter alls.

Nu sitter väl ni och undrar hur det gick med alla sossefamiljer från Arlanda. Inte helt oväntat, men ändå till stor lättnad för mig, kan jag meddela att de tog sin sossetranfer iväg till sina sossehotell.
Vi gled förbi den stinkande hopen av smutsiga västeråsare, vidare till våran väntande chaufför.
Går ändå en tanke till dessa stackars vilsna själar som nu antaligen sitter vid deras skitiga pool med en fulöl i handen. Skrikande ungar som far runt omkring dem. Inom kort kommer det någon nasare förbi och kränger på dem biljetter till kvällens grisfest. Väl på grisfesten kommer de i vanliga ordning klaga på den "inhemska" maten, och längta hem till fredagsmys med tacos.
Man vill bara skaka liv i dem och rädda dem från deras tragiska tillvaro.


Kommentarer
Postat av: M*

- Kul att jag inte är den enda som tycker det ;)!

2011-12-06 @ 12:45:41
URL: http://ILROMANISTA.SE
Postat av: Patricia♡

Åhh var är du?

2011-12-06 @ 19:27:34
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: EMMAS!- julkalender i bloggen

Hej sötis :D

var gärna med i min julkalender, idag kan du vinna en ring från madlady =)



Länk: http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-7.html#comment

2011-12-07 @ 10:49:03
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0